2011. augusztus 15., hétfő

Olcsó csörlőnek híg a leve

Egy korábbi bejegyzésben bemutatásra került a spanifer és kézi csörlő, mint a terepjárós önmentés legolcsóbb megoldása. Amint az várható volt, az olcsó kínai csörlő nem a tervezés és anyagminőség csúcsa, de azért meglepő, hogy már kevés használat után hibajelenséget produkált. Az egyik csörlőzés során ugyanis picit szétesett a bele, és "se föl, se le" alapon beragadt a drótkötél. Szétszerelés után érthetővé vált a probléma és sikerült megoldást is találni rá. Már csak az ilyen esetek miatt is fontos, hogy lehetőleg minél több szerszám legyen velünk a terepen, hiszen sokszor nem az autót, hanem a kiegészítőket kell javítani. Az alábbi képen jól látszik a probléma oka (bocs a rossz minőségű képekért, sötétben készültek):
Ránézésre is furcsa irányban áll a csörlődob
A csörlődob elmozdult a helyéről, így a drótkötél beszorult a dob alatti "teknőbe". A "miért?"-re a választ a szétszerelés adta meg:
A dob egyik végén a hajtást szolgáló fogak, a másikon pedig egy sima lemez található. A drágább modelleken mindkét oldal fogazott. A probléma forrása az volt tehát, hogy a körlap a terhelés hatására leugrott a dobról, innét kezdve pedig a dob el tudott mozdulni, hiszen a párhuzamosságot a dobon átmenő tengellyel a fogazott rész és a körlap együtt biztosítja:
Érdemes közelebbről megnézni a fenti két képet, mivel ezeken jól látszik, hogyan képzelték el a dob két végének rögzítését - nem túl finom műszaki megoldás. A javítás során visszakerült a körlap a helyére, és némi kalapálással sikerült erősebben fixálni.

Tanulság: az olcsó kínai cuccok még mindig gyenge minőségűek. Tudnak ők jót is gyártani, de annak el is kérik az árát. Persze ha a költségvetés erősen korlátos, akkor be kell érni ennyivel, ráadásul "szorult helyzetben" ezek az olcsó holmik is aranyat érnek, hiszen segítségükkel van esély az önmentésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése